środa, 5 września 2012

Drugie życie PCta

Kolega przekazał mi podzespoły wraz z obudową, jakie zostały mu po odświeżeniu komputera (dziękuję!). Zebrałem je w domu, uzupełniłem dyskiem twardym i napędem optycznym. W ten sposób uzyskałem następującą konfigurację:
Jak widzicie jest to konfiguracja porównywalna wydajnością z laptopem wyposażonym w Intel Pentium B940 i nVidia GeForce 620M (ale z DirectX 9.0c/OpenGL 2.0 i ze słabszą geometrią), czyli do przeglądania sieci, prostej obróbki zdjęć, oglądania filmów zupełnie wystarczy.
Wymiany wymagało chłodzenie karty graficznej, więc zamówiłem AAB Cooling Super Silent 2 za ~30zł i zamontowałem na rozstawie 80mm. Ogólnie oczyściłem podzespoły, domyłem obudowę i złożyłem wszystko z powrotem:
Powstała sympatyczna, przestronna, cicha konfiguracja z dużym zapasem chłodzenia. Przełożyłem też wentylator znad procesora na panel przedni, aby napędzić dolny kanał powietrzny (HDD > GPU).

Nowe chłodzenie GPU prezentuje się bardzo atrakcyjnie i zupełnie go nie słychać:


Całość pracuje pod kontrolą Ubuntu 12.04LTS. System nie wymagał doinstalowania żadnych sterowników i aktualnie uruchamia się w ok. 30 sekund (razem z POST).

Nie mam powodów do narzekania. :-)

[2012-10-20]
Niestety Skype for Linux mnie pokonał pod Ubuntu. Kłopoty z obsługą dźwięku powodowały notoryczne zawieszenia tej aplikacji. Mimo że reszta funkcji systemu i aplikacje działały doskonale (uwielbiam ten ich sklep z aplikacjami i uniwersalny komunikator), to musiałem się poddać. Poszukam OS bardziej przyjaznego dla Skype.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz