piątek, 8 czerwca 2012

ZOPO ZP100 - mój nowy telefon

Kosztem ~900zł nabyłem na allegro aparat chińskiego producenta ZOPO ZP100 obsługujący dwie karty SIM:
Aparat otrzymałem z Android 2.3.6, ale zaktualizowałem do 4.0.3 przy pomocy narzędzia i obrazu pobranego ze strony producenta. Urządzenie zbudowane jest w oparciu o MTK MT6575. Aparat działa zgodnie z moimi oczekiwaniami. Interfejs mam w języku angielskim. Osiągi są zgodne z opisem w specyfikacji. W wolnej chwili dołączę zdjęcia.
W ten sposób udało mi się nosić jeden telefon, w którym mam dostęp do emaila, stron web, skype, gtalk, map i wielu innych aplikacji. Dzięki znośnemu rozmiarowi i małej masie wszędzie mogę go zabrać. Czas pokaże, na ile trwały jest ten produkt.
Dodam jeszcze, że wydajność telefonu jest zdecydowanie zadowalająca. Oto wynik testu Quadrant Free:
[UPDATE 2012-10-12]
Chciałbym szybko dołożyć kilka wrażeń z używania ZP100 z ostatnich kilku miesięcy.
Otóż warto wiedzieć, że wiele aplikacji z Play Store nie da się łatwo zainstalować, bo "nie wspiera twojego sprzętu", ale tzw. side-loading po USB działa bez zarzutu.
Wygląda na to, że dołączona ładowarka ze złączem USB (5V/1A) wyzionęła już ducha, co akurat wyszło na dobre urządzeniu, po przełączyłem się na inny zasilacz 0,5A, co znacznie wydłużyło czas pracy na baterii.
Niestety wystąpiły również problemy:
1. Interfejsy GSM miewają problemy w utrzymaniu się w sieci i zdarza się, że wyświetlają błąd "Restricted access changed" i przez kilka sekund pozostają niedostępne. Na szczęście dzieje się tak co najwyżej kilka razy dziennie i zwykle na granicy zasięgu.
2. GPS ma fatalną dokładność. Udało mi się obejść problem wyłączając radia GSM (flight mode). Wtedy działa wręcz wyśmienicie. Obawiam się, że to problem sprzętowy.
Mimo to jestem zadowolony z eksploatacji. Szczególnie sobie cenię doskonały wyświetlacz i niską masę urządzenia. Ostatnio zrezygnowałem nawet z tabletu na rzecz ZP100.
[UPDATE 2012-12-15]
Sierpniowa wersja ROM (4.0.3) rozwiązała problemy ze sklepem i poprawiła stabilność. Niestety zaczynam odczuwać słabość baterii - teraz już tylko 8-9 godzin z transmisją HSPA.

3 komentarze:

  1. Tak przy okazji. Jeżeli często się poruszasz i potrzebujesz zmieniać ustawienia telefonu (WLAN, BT, dzwonek, ...) w zależności od godziny i miejsca, to polecam Ci aplikację Lama. Jak ją zobaczyłem w działaniu, to mocno się uśmiechnąłem z radości :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czesc mam zamiar kupić zopo zp 100, powiedz mi jak dlugo trzyma bateria, jak wyglada jakosc wykonania?

    OdpowiedzUsuń
  3. Norman,
    Jakość wykonania jest - w mojej ocenie - bardzo dobra. Irytuje mnie ochraniacz na ekran, bo jest za miękki (podrapany) i się odkleja - muszę kupić nową nalepkę.
    Co do baterii..
    Mało dzwonię, ale intensywnie korzystam z transmisji danych. WiFi włączam okazjonalnie.
    Przy naładowaniu przez noc z włączoną transmisją trzyma mi do późnego wieczora.
    Zwykle jednak włączam transmisję danych mniej więcej 4-5 godzin i wtedy dwa dni pociągnie.
    Gdy jednak jadę w trasie przez kilkanaście godzin (słaby zasięg), to bywa, że bez transmisji danych muszę doładować po 10 godzinach.

    OdpowiedzUsuń